Nytt: på papper och digitalt

Den senaste tidens inköp. Tyvärr kommer jag ha väldigt dåligt med lästid framöver – på fredag har jag en lingvistiktenta, och veckan efter det två Language Proficiency-tentor. Yay. Efter det är det dock relativt lugnt ända fram till nästa kursstart, och då ska jag läsa, läsa, läsa. Eller rättare sagt: då ska jag läsa böcker som inte står med på någon av mina kurslitteraturlistor.

För några dagar sedan anordnade finsk sf-fandom ett bokköps-event för Wizard’s Tower Books. Jag klickade mest in mig där på grund av nyfikenhet, och upptäckte att där finns väldigt mycket intressant. Så nu äger jag e-böcker, men ingen läsplatta. Har läst en och en halv novell av Beyond Binary av Brit Mandelo (red.) på telefonen och, visst, det fungerar, men inte så väl. Men de får ligga kvar i telefonen så länge, eftersom de känns lite mer som riktiga böcker då, än när de bara ligger som filer i en mapp på datorn, som inte ens kan öppna dem.

Detta inlägg publicerades i om läsning & böcker och märktes . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Nytt: på papper och digitalt

  1. Maria skriver:

    Haha, jag gick helt bananas på Wizard’s Tower. Tror jag borde göra ett ”det här köpte jag”-inlägg.

    • Anna skriver:

      Haha, jag lyckades hålla igen något eftersom jag a) som sagt ännu inte har en läsplatta, b) det var fem dagar innan lön och jag var lite fattig, men det var svårt. ;) Gör det!

  2. Andreas skriver:

    Åhh nej, inte en till sida som kommer att sluka pengar (Amazon, GraphicAudio, SF-bok och ebay…), tack för det onda kvinna.

Lämna en kommentar