Lägesrapport

Senaste böckerna jag läste: Igår läste jag ut Coraline av Neil Gaiman till min kurs i sf och fantasy. Innan det läste jag underbara Amatka av Karin Tidbeck.

Böcker jag läser just nu: Har precis påbörjat Retribution Falls av Chris Wooding. Firefly-referenser, ffs!

Böcker jag ser fram emot: Jag är tråkig och ser sällan fram emot kommande böcker – det känns som om jag har nog att läsa ändå – men två böcker jag gärna skulle vilja ha nu är Blood Oranges av Caitlín R. Kiernan som kommer ut i början av nästa år, samt Errantry: Strange Stories av Elizabeth Hand som utkommer nästa månad.

Senaste filmerna jag såg: Jag såg Scott Pilgrim vs. the World för några kvällar sedan. Rolig och trevlig film överlag, även om jag tycker att den tappade ordentligt i slutet.

Filmer jag ser fram emot: Jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag vill se The Hobbit eller ej. Jag kommer antagligen göra det till slut ändå, men jag tvivlar på att jag kommer att slänga mig över den på premiären. Annars har jag ingen aning om vilka filmer som är på g.

Senaste teveserierna jag såg: Teen Wolf, fast det var ett par månader sedan. Massor av skit jag stör mig på, men Stiles Stilinski, samt Derek Hales deathglares, gör den ändå värd att titta på.

Teveserier jag längtar efter: Spartacus! Jag vill ha tredje säsongen nu, fast samtidigt inte eftersom det är den sista. Jag är också väldigt nyfiken på Steven DeKnights nästa serie, Incursion – jag hoppas att han är lika bra på sf som våldsporr, men det lär dröja ett tag innan den dyker upp. Tredje säsongen av Teen Wolf ser jag också fram emot. Och inte för att det är en ny serie, men någon gång när jag ha tid och ork att ge mig in på en mastodontserie ska jag se Buffy.

Musik jag lyssnar på just nu: Slayer. Allra främst ”Cult” och ”Bloodline” – de låtarna går i princip på repeat för tillfället. Jag är fortfarande helt nedkärad i Nightwishs senaste album så det spelas också en hel del. Enligt last.fm spelas även ”Fuck You” med Damageplan ganska ofta också.

Musik jag ser fram emot: Jag tycker att det är hög tid för ett nytt Tarot-album alternativt ett från Ayreon, men det verkar inte hända så mycket i vardera lägret just nu tyvärr. I övrigt har jag dålig koll, men jag tror av Tobias Sammet håller på att spela in ett nytt Avantasia-album och det ska bli kul att höra.

Enkät hittad hos Glorybox.

Detta inlägg publicerades i enkäter, listor & dylikt. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Lägesrapport

  1. Maria skriver:

    Stiiiiiiiiiiiiiiiiiiileeeeeeeeeeeeeees.

    (Det var allt.)

  2. Andreas skriver:

    Pssst… inte för att skapa mera läs-stress men Julie Kagawa’s The Immortal Rules kanske vore något för dig, en väldigt, väldigt mörk dystopisk berättelse som verkligen sticker ut från mängden…

  3. Pingback: Lägesrapport | Book me up!

Lämna en kommentar