Just nu

Vid sängen: En hög med kurslitteratur samt några utlästa serier.

På soffbordet: Där ligger nog inget som tillhör mig.

I handväskan: Just nu ligger däri Window On the United States av Donald S. MacQueen och A University Grammar of English – With a Swedish Perspective av Maria Estling Vannestål.

För att utbilda mig: Om jag staplade all min kurslitteratur på hög, skulle den nog nå mig upp till höften ungefär.

På läsplattan: Har lagt in Peter Watts Blindsight i mobilen och låtsas att jag kommer hinna läsa om den tills Kontrast.

Läser jag lite då och då: Jag har börjat på Catherynne M. Valentes Silently and Very Fast hur många gånger som helst, men jag kommer aldrig någon vart. Tyvärr, för den verkar vara hur bra som helst.

Bokklubbsbok: Ingen.

Utmaningsbok: Jag är tråkig och får gå med ”ingen”-svaret igen.

På is: Och igen.

Borde jag börja med: De fem novellerna jag ska ha läst till mitt litteraturseminarium på måndag.

Längtar jag efter att få läsa: Fick hem två tjusiga antologier idag: The Thackery T. Lambshead Cabinet of Curiosities av Jeff och Ann VanderMeer och Circus: Fantasy Under the Big Top av Ekaterina Sedia, så någon av dem.

Hittad hos Bokstävlarna.

Det här inlägget postades i enkäter, listor & dylikt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

