Nyinköpt och sådant


Nu har bloggen varit lite död igen, men jag har varken haft bloggtid eller speciellt mycket att blogga om. I helgen var jag dessutom i Stockholm på catahyansk årsmötesträff, komplett med nördigt bokprat, flams och alldeles för lite sömn, vilken åtföljdes av det obligatoriska besöket på SF-bokhandeln där följande inhandlades:

Among Others, Jo Walton
Of Blood and Honey, Stina Leicht
The Drowning Girl, Caitlín R. Kiernan

Jag köpte för övrigt den inbundna utgåvan av Among Others medan jag hade pocketvarianten i väskan. Nördigt värre. Men det var halva reapriset så det var ju omöjligt att låta bli.

Jag är otroligt nyfiken på The Drowning Girl, så jag överväger att dissa den ack så sega The City & the City av China Miéville för att påbörja den istället. Men det tar emot att lägga ifrån sig en Miéville-bok, speciellt eftersom hans böcker har en tendens vara lite sega i starten men fantastiska så snart de kommit igång. Iron Council blev ju exempelvis asbra nästan exakt på sidan tvåhundra efter en lite tråkig inledning. Och jag är väldigt nyfiken på varför förhållandet mellan de båda städerna titeln syftar till ser ut som det gör. Dessutom så läste jag större delen av den på tåget hem från Stockholm halvsovande så den kom kanske inte riktigt till sin rätt.

Jag ska nog läsa åtminstone ett par kapitel till.

Det här inlägget postades i klottrigt, om läsning & böcker och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

