Hej bokkonsument

För att liva upp den här för tillfället smått döda bloggen slänger jag upp en enkät, hittad hos Bokhora.

Senast lästa: Alchemy of Stone, Ekaterina Sedia
Senast köpta bok: Ögat över månskäran, Libba Bray
Senast lånade bok: Alfred Besters The Stars My Destination
Senast fådda bok: Cirkeln av Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg
Favoritbokhandel: SF-bokhandeln i Stockholm
Favoritbibliotek: Norrköpings stadsbibliotek
Antal lånekort: Har faktiskt bara ett.
Använder som bokmärke: Catahya-bokmärken
Favoritfärg på bok: Jag har ingen favoritfärg gällande böcker. Men tänk vad snyggt det skulle vara om alla ens böcker var svarta. Eller mörkröda.
Favoritmat/snack vid läsning: Choklad
Favoritdryck vid läsning: Te
Favoritställe att läsa på: Sängen eller soffan.
På den sidan hålls jag i den bok jag läser just nu: Sidan 71 i Kiln People av David Brin.
Den här boken köper jag till en förälder: Köper sällan böcker till mina föräldrar. Tror dock mamma fick någon Marian Keyes-bok för några födelsedagar sedan.
Den här boken köper jag till min bästa vän: Min bästa vän fick Clive Barkers Absolute Midnight i julklapp.
Favoritgenre: Fantastik.
Favoritformat: Jag vet inte längre. Förr skulle jag ha sagt inbundet, men nuförtiden så bryr jag mig inte så mycket.
Författarfavorit: Hal Duncan och Clive Barker.
Den tjockaste bok jag läst: Chagak, Sue Harrison
Den tunnaste bok jag läst: Jag vet inte riktigt. I år är det i alla fall The Orange Eats Creeps av Grace Krilanovich på 119 sidor.
Favoritljud när du läser: Tystnad
Favorittidning: Sweden Rock Magazine
Prenumererar på: Utopi
Favoritbokblogg: För många att lista.
Senaste bokfyndet: The Time Machine, H.G. Wells
Senaste impulsköpta bok: Se ovanstående bok.
En bra bok att ge bort: Clive Barkers Abarat-serie, för att de är så bra och fyllda med vackra målningar. Och monster.
Bokgenre som jag undviker: Typ allt som inte är fantastik. Men mest deckare och självbiografier.
Så gör jag med böcker som jag inte vill ha längre: Ger bort dem till second hand-bokhandlar.
Så här håller jag koll på vad jag läst: Listor på bloggen.
Så här sorterar jag min bokhylla: I bokstavsordning efter författarens efternamn.
Nästa bok jag ska läsa: Fledgling av Octavia E. Butler, tror jag.

Det här inlägget postades i enkäter, listor & dylikt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Hej bokkonsument

  1. Arina skriver:

    Jag är lite rädd för att höra vad du tycker om Kiln People. Det är alltid svårt med böcker man älskar.

    • Anna skriver:

      Nu har jag läst till sidan 182 och tycker att den börjar bli riktigt bra. Början var lite seg, och deckarberättelser är ju inte riktigt min kopp te, men idén med kopiorna är väldigt intressant och den är rolig att läsa. :)

Kommentera

