Mer enkätbloggning

Bara för att jag är för trött för att göra något vettigt och inte har vett nog att gå och lägga mig så fyller jag i en enkät till, den här från enligt O.

Vad ska du läsa i helgen?
Håller på med Best Served Cold av Joe Abercrombie. Hade tänkt försöka läsa ut den i helgen, men det hinner jag nog tyvärr inte.

Hur ser den perfekta lässtunden ut?
Den perfekta lässtunden är när jag är oförmögen att släppa ifrån mig boken. Och helst ska jag ha en kopp te bredvid mig.

Din bästa lässtund förra veckan?
Det kommer jag inte ens ihåg. När jag läste ut A Game of Thrones, kanske?

Hur många timmar i veckan tillbringar du egentligen i böckernas värld?
Det beror ju lite på, men minst tio timmar och oftast mer.

Var läser du aldrig?
Bilen, tyvärr. Blir väldigt åksjuk. Annars har jag svårt att läsa med tvn på.

Vad läser du aldrig?
Deckare, baserat-på-en-sann-historia-böcker, och sådanadär ”tjejböcker” vi blev tvingade att läsa av svenskläraren på mellanstadiet som det var meningen att man skulle ”känna igen sig” i.

Vilken är din favoritbokhandel?
SF-bokhandeln, helt klart.

Du får 300kr att handla böcker för. Vad köper du?
Eutopia av David Nickle, City of Saints and Madmen av Jeff VanderMeer och The Heroes av Joe Abercombie.

Vilken aktuell bok skulle du inte läsa ens om du fick den gratis?
Det finns nog ganska mycket.

Vilken ännu ej utkommen bok längtar du mest efter just nu?
Abarat III: Absolute Midnight av Clive Barker.

Det här inlägget postades i enkäter, listor & dylikt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Mer enkätbloggning

  1. Nike Bengtzelius skriver:

    De där tjejböckerna man skulle identifiera med ja… Alltså, är det verkligen så pedagogiskt att ALLTID låta huvudpersonen vara en plattbröstad tjej med råttfärgat hår och noll personlighet som oroar sig över att hon inte blivit kysst? Det stämmer väl in på massvis med svenska tonåringar? Smart att lära dem att det är något att bli deprimerad över?

    Har Best Served Cold oläst hemma nu och ingen annan bok på gång. Fantasydags, alltså?

    • Anna skriver:

      Jag vet, och det faktum att de varken hade bröst eller pojkvän var liksom deras största problem i hela världen. Dessutom så kunde jag ju aldrig identifiera mig med de här tjejerna, fantasynörd och totalt ointresserad av kläder som jag var.

      Best Served Cold rekommdenderas absolut. :)

Kommentera

