Nytt


Ett besök på SF-bokhandeln är ju en så speciell och högtidlig upplevelse att inköpen naturligtvis måste dokumenteras och publiceras på bloggen för allmän beskådan.

Det blev ju visserligen bara en skräckbok, men alla böcker utom en står på min att läsa-lista, vilket nog aldrig har hänt tidigare. Zima Blue av Alastair Reynolds var ett rent impulsköp, som jag köpte mest för att den var så billig. Och för att omslaget var så glansigt och fint.

När det gäller Reynolds böcker gör jag lite som jag gjorde med China Miévilles – jag köpte hem halva hans bibliografi innan jag läst en enda bok. Numera är ju Miéville en av mina favoritförfattare, så det var ju bara bra; vi får se hur det går med Reynolds. Har ju ännu bara tre av hans böcker i alla fall.

Det här inlägget postades i om läsning & böcker och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

