En dålig bloggares bekännelser

Jag är möjligtvis en av världens sämsta bloggare. Jag är smått bloggberoende – jag vill gärna ha en blogg, och har haft hur många som helst de senaste två åren. Den enda blogg jag lyckats hålla fast vid är min fotoblogg (som för tillfället är död, men det beror på att fotografen i mig har gått i sommaride eller något). Jag gillar verkligen att blogga; eller snarare, har jag upptäckt, så gillar jag tanken på att blogga. Som med den här bokbloggen, exempelvis – jag gillar tanken på att ha en blogg där jag kan ”klottra” om litteratur, skriva mer informellt och bara vad jag har lust med för stunden, till skillnad från att skriva till exempel recensioner som jag gör för Catahya. Så därför startade jag upp den här bloggen. Problemet är bara att jag inte skriver någonting. Varför vet jag inte riktigt. Det beror lite på lathet, tror jag, och lite på osäkerhet av typen vem fan vill egentligen läsa det här?, samt pressen att uppdatera. Men jag vill faktiskt blogga om fantastiklitteratur. Jag kanske bara kommer blogga en gång i månaden, om ens det. Det kanske inte kommer att vara någon som läser. Jag kanske tröttar totalt om ett halvår. Men då får det väl bli så då. Jag vill blogga ändå. Vi får helt enkelt se hur det går.

Det här inlägget postades i okategoriserat och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till En dålig bloggares bekännelser

  1. Emma skriver:

    Det här gillade jag att läsa i alla fall för jag känner likadant.

  2. Ping: ”You humans are just so fucking predictable.” | In Another Library

Kommentera

